Lav-FODMAP kakao

kakaobest

En rimelig allergivennlig og paleovennlig versjon. Hvis du lager litt ekstra, kan du sette en kopp i kjøleskapet, og du har milkshake neste dag! Jeg gjør alltid det…

Oppskriften gir to-tre kopper.

Du trenger:

En halv boks kokosmelk (ikke lettypen, og helst så mye av det «tjukke» som mulig)

2,5 dl vann

2 toppede ss kakaopulver

1 ss kokossukker

1/4 ts vaniljepulver

1/4 ts kanel

Slik gjør du:

Varm opp kokosmelk og vann i en kasserolle mens du visper inn kakao og kokossukker. Tilsett vanilje og kanel, og vent til kakaoen når kokepunktet.

Smak til slik at du får den som du vil. Jeg liker min kakao ganske mørk, så jeg bruker mye kakao og lite kokossukker. Alltid samme mengde vanilje og kanel, for mye kan gjøre kakaoen for syrlig.

Kos deg!

Kokossukker fra Madhava, kakao fra Dagoba (men jeg liker faktisk Freia sin best). Vaniljepulver fant jeg på Søstrene Grene!
Kokossukker fra Madhava, kakao fra Dagoba (men jeg liker faktisk Freia sin best). Vaniljepulver fant jeg på Søstrene Grene!

One thought on “Lav-FODMAP kakao

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *