Kokos- og blåbærsmoothie

Det kan virke som en rar problemstilling å ikke få i seg nok mat, men det gjelder nok flere enn meg.
Det kan virke som en rar problemstilling å ikke få i seg nok mat, men det gjelder nok flere enn meg.

Fant ikke på noe bedre navn, sorry. Uansett, noen dager synes jeg det er vanskelig å få inn nok måltider, spesielt når jeg jobber seinvakt, som jeg gjør denne uka. Det betyr at jeg står opp seinere, spiser frokost seinere, og lunsj passer ikke helt med arbeidstida. Det er ikke særlig lurt å droppe måltider for meg som trenger å gå opp i vekt. Derfor satte jeg sammen denne smoothien, som går fort å lage, fort å spise og den er kaloririk og næringsrik som bare rakkern.

Mandler er ikke lav-FODMAP, så dropp dem for lav-FODMAP.

Du trenger:

1 boks kokosmelk som har stått i kjøleskapet en stund
1 håndfull mandler (gjerne bløtlagte)
1 dl vann
1,5 dl frosne blåbær/bringebær
2 håndfuller grønnkål

Kjør alt i en blender til alt er godt blandet. Drikk. Bruk gjerne andre bær eller en banan i tillegg for ekstra kalorier og creamyness.

Jeg synes det er godt med en liten dæsj kanel oppi også, eller pumpkin spice.

One thought on “Kokos- og blåbærsmoothie

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *