7 Comments

    • Er nok mange som har kokt gulrot litt oppi halsen – det var i alle fall det jeg fikk mest som barn. Jeg takker paleokostholdet for alle de nye tilberedningsmåtene jeg har lært meg. Stor forskjell på kokte og bakte grønnsaker 😀

  1. Renate

    Hei! Høres deilig ut alle variantene! Stusset bare på det du skriver om kålrot. Kålrot (Turnip) står på ok-lista på alle fodmap-lister jeg har sett. Og jeg spiste kålrabistappe her om dagen og det gikk helt fint. Har du prøvd det selv?
    Hilsen Renate:)

    • Jeg har prøvd det, og det gikk ikke så bra. Men som med alle andre grønnsaker og frukt på de ulike listene, er det forskjellig for alle. Så fint at du kan spise det! Jeg får vurdere det igjen snart, det kan jo ha endret seg siden jeg spiste det sist 🙂

  2. Berit Sundre

    Hei!
    jeg holder på å lese David perlmutter: Sunn tarm klart hode, og har lyst til å prøve å fermentere grønnsaker og jeg ser at du har en grei oppskrift. Men hva er fiskesaus, og evt. kan den byttes ut med noe annet?

    • Ida

      Hei! Fiskesaus er en salt smakstilsetning som ofte brukes i asiatiske retter. Det lages av fermentert fisk. Du kan lage en lignende smak ved å bruke sterk grønnsakskraft og soyasaus, ca. 2:1 deler. Har ikke prøvd det selv, men leser at andre gjør det. Verdt et forsøk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *