5 Comments

  1. Andreas

    Dette ser veldig godt ut, og noe jeg gjerne vil lage. Men er Fibrex lav på FODMAPs? Takk for gode tips til FODMAP-vennlige oppskrifter forresten:)

    • Har ikke hørt noe annet enn at det er det. Hvis du er usikker kan du hlt fint droppe det, eventuelt bruke kokosmel eller egg for å binde deigen bedre. Dette skal jo bare smøres utover et bakebrett uansett, så det gjør ingenting om det er noe mer flytende enn denne oppskriften tilsier.

      Så fint at du liker bloggen 🙂

  2. kjøkkenleken

    Heihei! flott blogg! 🙂 jeg lager knekkebrød på nesten samme måte av samme grunn (lowfodmap+lavkarbo), men bruker bare frø. Lar frøene stå i bløt i 8-12 timer først, for å fjerne de ufordøyelige stoffene som irriterer magen. Like stor mengde av alt: solsikkekjerner, gresskarkjerner, sesamfrø legges sammen i en stor bolle. Hele linfrø og chiafrø legges sammen i en annen bolle. Når 8-12 timer er gått, skylles den førstnevnte frøblandingen, og has rett oppi lin/chiablandingen som nå er blitt en tykk geleaktig masse. Geleen funker fint som bindemiddel, så da trenger man ikke annet bindemiddel 🙂 peiser på med pepper, himalayasalt, spisskummen, oregano og gurkemeie 😉 steker det på bakepapir med olivenolje. Magisk godt med hvitost og skinke eller makrell i tomat, agurk, tomat og isbergsalat oppå 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *